Click here for the English version of this text
Winford Tweetalig Basisonderwijs (Winford Bilingual Primary Schools) presenteert wereldwijde scholen in Amsterdam: Winford Bilingual Amsterdam, in Den Haag: Winford Bilingual Den Haag en Haarlem: Winford Bilingual Haarlem. Ze richten zich op tweetalig basisonderwijs van de hoogste kwaliteit. Wij zijn een particuliere B3 Nederlandse school en ons programma is erkend door de Nederlandse schoolinspectie.
De Winford Bilingual Primary Schools zijn de enige tweetalige basisscholen in Nederland die volledig ondergedompeld worden. We hebben ons eigen unieke curriculum ontwikkeld met behulp van het Nederlandse nationale curriculum en het Britse nationale curriculum, die beide nauw verbonden zijn met het International Primary Curriculum (IPC). Onze school is ontworpen als een koesterende omgeving waar de individualiteit van elk kind wordt gevierd en leren een opwindende levenslange reis is.
Eigenschappen die ons onderscheiden:
– Kleine klassen: Persoonlijke aandacht voor elke student.
– Tweetalig curriculum: Naadloze integratie van Engels en Nederlands.
– Flexibele vakantie: Biedt gezinnen de vrijheid om vakanties te plannen rond hun familieschema.
– Dagelijkse lunch: Vers bereide voedzame en heerlijke maaltijden.
– Ervaringsgericht leren: Connecties met de echte wereld door middel van excursies en gezamenlijke IPC-projecten.
– Divers cultureel programma: Viering van Nederlandse en Engelse culturele traditie.
– Gekwalificeerde tweetalige docenten: Toegewijde, moedertaalsprekende docenten.
Winford Bilingual’s aanpak integreert de Montessori idealen van onafhankelijkheid, nieuwsgierigheid, de hechte gemeenschapsvorming en de wil en zin om te leren. Uitgebreide informatie over het tweetalig onderwijs van Winford kunt u bij Winford lezen op de Nederlandstalige pagina Tweetalig basisonderwijs van Winford bilingual.
Pluspunten
Service
U kunt met de school in contact treden via de onderstaande buttons.
Karakteristiek
- 3 Scholen in Nederland
- Tweetalig basisonderwijs
- Flexibele vakanties
- Lunch en snacks zijn inclusief
- Groep 1 tot en met 8
Meer informatie over Winford Tweetalig Onderwijs
De Winford Basisschool voor Tweetalig Onderwijs is een Nederlandse school en het Nederlandse curriculum vormt de basis. Op basis van dit curriculum hebben wij een uniek programma samengesteld waarin het Engelse curriculum zij aan zij loopt met het Nederlandse curriculum. We gebruiken het Internationale Primaire Curriculum (IPC) om de twee onderwijsprogramma’s thematisch met elkaar te verbinden.
Onze leerlingen werken de hele dag in zowel het Nederlands als het Engels. Wij werken met twee ervaren leerkrachten per klas – één leerkracht met Nederlands als moedertaal en één leerkracht met Engels als moedertaal. Alle vakken worden in beide talen onderwezen. Onze Nederlandse taalmethode is Veilig Leren Lezen en onze Engelse methode is Oxford.
Onze manier van werken, waarin de leerlingen de hele dag blootgesteld worden aan zowel het Engels als het Nederlands, stelt hen in staat om gemakkelijk van de ene naar de andere taal over te schakelen. Onze benadering is erop gericht te garanderen dat leerlingen, die wij vanaf groep 1 onder onze hoede hebben gehad, over kunnen stappen op elke Nederlandse of internationale school voor Voortgezet Onderwijs op elk niveau.
Leerlingen hebben deels ouders die allebei een Nederlandse taalachtergrond hebben, deels ouders waarvan één ouder Nederlandstalig is en deels ouders die beiden niet-Nederlandstalig zijn.
Warm en consistent zijn naar leerlingen is een voorname pijler van onze onderwijsvisie. Door middel van positieve feedback moedigen we leerlingen aan om uit hun comfortzone te komen. Wij willen leerlingen laten inzien dat zij door fouten te maken soms grote sprongen vooruit kunnen maken in hun begrip en ontwikkeling. Daarom bieden we een veilige leeromgeving, die leerlingen het vertrouwen geeft.
Kinderen leren graag van andere kinderen. Een klas biedt leerlingen de kans om ervaring op te doen met het begeleiden van anderen. De leerlingen ontvangen onderwijs dat aansluit bij de capaciteiten van het kind. Dat werkt beter dan de leeftijd als uitgangspunt te nemen. Dit is een voordeel voor talentvolle leerlingen en voor leerlingen die op hun eigen tempo leren.
De school kent een zomervakantie van 4 weken en een wintervakantie van 2 weken. Daarbuiten kunnen ouders naar eigen inzicht 40 dagen per jaar flexibel inzetten voor vakantie.